Civilinės būklės įrašo išrašas
Nuo 2017 m. sausio 1 d. gimimo, santuokos, ištuokos, mirties ir vardo ar pavardės keitimo liudijimai neišduodami (seno pavyzdžio). Vietoje jų Lietuvos piliečiai gali pateikti prašymus Lietuvos Respublikos ambasadoje ir gauti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą.
Dokumentai, pateikiami prašant išduoti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą iš civilinės būklės akto (gimimo, santuokos sudarymo, ištuokos ar mirties) įrašų:
- Prašymas (pildomas atvykus į ambasadą, galite atvykti be registracijos, konsulinio skyriaus darbo metu)
- Lietuvos Respublikos pasas arba asmens tapatybės kortelė;
- Konsulinis mokestis sumokamas atvykus į ambasadą banko kortele (mokestis apie 50 NOK).
Nuo 2020 m. spalio 31 d., įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių pakeitimams, prašymus dėl civilinės būklės aktų registravimo ir kitų paslaugų (įrašų pakeitimo, įtraukimo į apskaitą, išrašų išdavimo ir pan.) galima pateikti bet kuriai civilinės metrikacijos įstaigai tiesiogiai, t.y. atvykus į Civilinės metrikacijos įstaigas Lietuvoje, registruotu paštu arba per kurjerį, taip pat per MEPIS (Metrikacijos paslaugų informacinę sistemą). Tokiu atveju paslauga kainuotų pigiau, nei teikiant prašymą per konsulinę įstaigą.
Dokumentų pareikalavimas
Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos piliečiams, gyvenantiems užsienio valstybėje, reikia gauti Lietuvos Respublikos institucijų išduodamus dokumentus (pvz. tam tikras pažymas, civilinės būklės akto įrašus (gimimo, santuokos, ištuokos ir kt.), Lietuvos Respublikos piliečiai gali:
- Dėl atitinkamo dokumento gavimo kreiptis asmeniškai ar per įgaliotą asmenį į atitinkamą Lietuvos Respublikos instituciją;
- Pasinaudoti internetinės valdžios vartų portalo teikiamomis viešojo administravimo paslaugomis ir dokumentus užsisakyti internetu;
- Kreiptis dėl tarpininkavimo gaunant atitinkamą dokumentą iš Lietuvos Respublikos institucijų per Lietuvos Respublikos ambasadą.
Lietuvos Respublikos pilietis, norėdamas gauti pakartotinį civilinės būklės įrašo išrašą, Lietuvos Respublikos ambasadai turi asmeniškai pateikti:
- Prašymą dėl dokumentų pareikalavimo, gavimo ir perdavimo (pildomas ambasadoje);
- Prašymą, adresuotą atitinkamam civilinės metrikacijos skyriui Lietuvoje dėl pakartotinio gimimo, santuokos, ištuokos, mirties liudijimo išdavimo;
- Asmens tapatybę patvirtinantį asmens dokumentą;
- Atitinkamą civilinės būklės akto liudijimą (jeigu toks turimas).
Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos piliečiams, gyvenantiems užsienio valstybėje, reikia gauti kitus Lietuvos Respublikos institucijų išduodamus dokumentus (pvz. tam tikras pažymas, archyvinius dokumentus ir kt.), Lietuvos Respublikos piliečiai gali:
- Dėl atitinkamo dokumento gavimo kreiptis asmeniškai ar per įgaliotą asmenį į atitinkamą Lietuvos Respublikos instituciją;
- Pasinaudoti internetinės valdžios vartų portalo teikiamomis viešojo administravimo paslaugomis ir dokumentus užsisakyti internetu;
- Kreiptis dėl tarpininkavimo gaunant atitinkamą dokumentą iš Lietuvos Respublikos institucijų per Lietuvos Respublikos ambasadą.
Už dokumentų pareikalavimą iš Lietuvos Respublikos institucijų imamas nustatytas konsulinis mokestis: apie 200 NOK už vieną dokumentą. Konsulinio mokesčio dydį rasite čia:
https://no.mfa.lt/no/lt/konsuline-informacija/kita-konsuline-informacija/konsulinio-mokescio-tarifai
Pakartotinį (naujai išduotą) dokumentą Lietuvos Respublikos pilietis ambasadoje gali atsiimti per 1-2 mėnesius nuo prašymo pateikimo datos. Jeigu jums dokumentą reikia gauti greičiau, rekomenduojame dokumentą užsakyti arba asmeniškai/per įgaliotą asmenį atitinkamoje Lietuvos Respublikos institucijoje, arba užsakyti internetu.
*Dėl dokumentų pareikalavimo iš Lietuvos Respublikos institucijų (tapininkaujant ambasadai) galima kreiptis ir per įgaliotą asmenį, kuris turi turėti nustatyta tvarka patvirtinančius atstovavimo/įgaliojimo dokumentus.
Dokumentų pareikalavimą, gavimą ir perdavimą reglamentuoja:
nuoroda: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3ea3cc9042c711ec992fe4cdfceb5666